tolwegen vermijden
-
Als ik tol wegen vermijden invoer dan worden ook trajectcontroles vermeden. Zowel in MRA als in Navigatie
-
@smuiger dat is niet per definitie waar! Als ik bijv. van Zoetermeer naar Purmerend wil, dan word ik keurig over de A4 geleid terwijl daar twee grote trajectcontroles actief zijn.
-
Ik heb het geprobeerd met een route over de A2. Tussen Utrecht een Breukelen is trajectcontrole.
Maar dat stuk wordt bij mij niet vermeden.
Misschien kun je een voorbeeld route delen? Geef even aan tussen welke routepunten je dit gedrag ziet.
Vergeet de privacysetting niet op public te zetten. -
@Jack-van-Tilburg ik ga van Amsterdam naar Nieuwerkerk in Zeeland. Heel de A10 en A4 wordt vermeden. reis gaan van 140 min naar ruim 3uur. Oh ja als vrachtwagen. gekke is dat mydrive dit ook doet maar mijne TT go ap niet. De app gaat niet als vrachtwagen dus wie weet zit het verschil daar.
-
@smuiger said in tolwegen vermijden:
Oh ja als vrachtwagen
Dat was een cruciale toevoeging want nu zie het probleem ook bij plannen van routes met het vrachtwagen profiel.
Ik weet niet of @Corjan-Meijerink hier mee leest en een reactie wil geven.
Maar anders zou ik je adviseren om een Nieuw ondersteuningsticket hiervoor te maken. -
Ik ben hierover in contact met HERE maar zoals @smuiger al aangeeft toont andere navigatie software dit gedrag ook.
De oorzaak zit hem erin dat voor vrachtwagens (danwel vanaf een bepaald gewicht) de snelwegen simpelweg als tolweg gelden. Dit komt omdat er een belasting op zware voertuigen zit.
Het enige probleem hieraan is dat HERE gewoon zegt: ben je een vrachtwagen, dan ben je zwaar (ongeacht je daadwerkelijke gewicht) Hierdoor wordt je bij het vermijden van tolwegen ook niet over de snelweg gestuurd.
Oplossing: geen tolwegen vermijden of als camper navigeren (is vrijwel hetzelfde als een vrachtwagen maar overduidelijk veel minder instellingen)
-
Is het een idee om aan de titel van dit top toe te voegen:
'Transportmodus vrachtwagen" .
Handig als iemand anders dit probleem op het forum zoekt. -
Het zou sowieso verstandig zijn als mensen hulp vragen, dat zij vermelden welke transportmodus gebruikt wordt, of ze een directe route (met WP's), curvy of track rijden en wellicht meer parameters. Des te meer functionaliteit in MRA zit, des te meer dit soort dingen gaan voorkomen, en het haalt het guesswork een beetje uit de antwoorden. Ik denk aan een pop-up bij het plaatsen van een bericht, met enkele vragen die beantwoord moeten worden of zo.
Ik snap wel dat een extra belasting door (sommige) kaartmakers gezien wordt als tol. Met de talloze verschillende manieren waarop belastingen geïnd worden (tol, maud, vignet noem maar op) en de ogenschijnlijke onwil van de EU om dat te reguleren, zullen kaartmakers ten alle tijde achter de feiten blijven aanlopen.