Volgende aanwijzing
-
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de app maar er is een ding waar ik tegen aan loop. Ben benieuwd hoe anderen daar naar kijken. Ik kijk vaak naar de volgende aanwijzing. De afstand naar de volgende aanwijzing wordt nu berekend vanaf de plaats waar je bent. Ik persoonlijk zou het handiger vinden om de afstand tussen de eerste volgende aanwijzing en de opvolgende te zien. Dus de afstand tussen de 2 aanwijzingen. Misschien ook omdat ik zonder spraak instructie rij en het dus op zicht doe. Ben benieuwd naar jullie mening en ook die van MRA Navigation Next
-
@Iwan-Gerrits wooohoooo, tot nu toe ben jij de eerstvolgende na mijzelf, die dit voorstelt. Zie hier: https://forum.myrouteapp.com/post/25985, feedback #6.
@Corjan-Meijerink , nu zijn er al 2 personen
-
@StefanHummelink ik sluit me aan bij het clubje. We zijn met 3
-
@Bart-DM
Ik had me via een "thumbs up" ook al aangesloten -
@Dikke-Wim nu ist zeker duidelijk
-
-
Hmm, no 9ne capable of a little b8t of mental math anymore?
-
@Doug-Robinson Every day during 9 to 5... But the math ain't the issue I do get your joke though.
-
Als ik dan even de recalcitrante beterweter mag uithangen Wat is het nut van het zien van een afstand tussen een punt verder in de route, en een punt waar je je NIET bevindt? Bij het passeren van de eerste opvolging is automatisch de afstand tot de daarna eerstvolgende punt zichtbaar...
-
Hij staat op mn lijstje maar nog niet heel hoog
-
@Con-Hennekens Als deze 2 weg maneauvres in complexe verkeers situaties zitten, dan heb ik mijn ogen niet per direct op mijn scherm staan om de afstand tot volgende instructie te bekijken. Dit verzoek is dus voornamelijk handig voor kort opvolgende weghandelingen. Links/rechts combinaties met tussen afstand van ca 100m of minder schaar ik hieronder.
Daarnaast vind ik het fijn om vooruit te plannen en voortijdig te anticiperen op de komende wegsituatie.
Dat er twee verschillende meningen zijn is alleen maar meer reden voor nog een toggle schakelaar. @Corjan-Meijerink is er inmiddels zo handig in, 1tje meer of minder, och, daar draait hij zn hand niet voor om haha!
Joa, joa, ik weet dat de schakelaar an sich niet de moeilijkheid is. Om je even voor te zijn hahahahah!
-
@Corjan-Meijerink Misschien doe ik iets verkeerd, maar soms krijg ik als eerste aanwijzing een routevormingspunt. Een via-punt zou ik snappen. Maar nu loop ik er te vaak tegenaan dat een afslag oid vlak achter een routevormingspunt zit, waardoor ik 'm niet op tijd zie en dus een afslag dreig te missen (Verkeerde baan...).
Ook op lang stukken weg (400 km naar zuid Frankrijk oid) wil ik graag blijven zien over hoeveel km ik moet afslaan. Ik mis het nu dat ik niet kan zien hoe lang ik rechtdoor mag blijven rijden als op die weg routevormingspunten staan. (en die punten zet ik vaak neer om verschillen tussen Here en TomTom op te lossen).
Ik heb ook nog niet ontdekt wanneer je 1 of 2 opvolgende aanwijzigingen krijgt, en wanneer wel/niet zo'n routevormingspunt. Ik heb de logica nog niet gevonden?
-
@Iris-4 Dat gaan we allemaal nog verbeteren!
-
@Iris-4 said in Volgende aanwijzing:
Misschien doe ik iets verkeerd, maar soms krijg ik als eerste aanwijzing een routevormingspunt. Een via-punt zou ik snappen. Maar nu loop ik er te vaak tegenaan dat een afslag oid vlak achter een routevormingspunt zit, waardoor ik 'm niet op tijd zie en dus een afslag dreig te missen (Verkeerde baan...).
Zou het je helpen als je het vormingspunt vlak achter de afslag zet? Dan kan je hem eenvoudig niet missen! In de instructievideo's maakt MRA daar ook melding van.
Als ik een route maak, dan deel ik het aantal km's van de totale route door 5 of 6 en breid ik de route uit tot dat aantal punten. Daarna loop ik de route na en versleep ik punten naar strategische plekken. Op die manier kan het volgens mij niet misgaan. En uiteraard op lange stukken snelweg rechtdoor haal ik de punten weg en plaats ik ná knooppunten of afslagen weer een vormingspunt.
-
@Rob-Verhoeff Is zeker een optie. Maar principieel vind ik een routevormingspunt geen belangrijke navigatie-informatie. Daarvoor zijn de via-punten.
Maar ook met jouw optie blijft mijn issue met de lange stukken rechtdoor. Daar zet ik regelmatig met routevormingspunten (in bv groen of rood) potentiële stops. Maar die zie ik wel in beeld verschijnen als het door mijn kaart schuift. Ik wil graag weten of ik de komende 300 km op moet letten voor een potentiële afslag of dat ik even om me heen kan kijken. -
Is zeker een optie. Maar principieel vind ik een routevormingspunt geen belangrijke navigatie-informatie.
Oei, dat vind ik een uitspraak waar ik i.i.g. niet achter sta! Iedere navigatiesysteem, of het nu een app is of een apparaat als Garmin, TomTom en verzin het, maakt gebruik van vormingspunten.
Maar ook met jouw optie blijft mijn issue met de lange stukken rechtdoor. Daar zet ik regelmatig met routevormingspunten (in bv groen of rood) potentiële stops. Maar die zie ik wel in beeld verschijnen als het door mijn kaart schuift. Ik wil graag weten of ik de komende 300 km op moet letten voor een potentiële afslag of dat ik even om me heen kan kijken.
Dat zie ik echt anders. Potentiële stops daar maak ik juist via-punten van (meestal in een andere kleur inderdaad). Die wil je nl. echt niet missen en daar moet je langs navigeren.
Gelukkig is MRA zo flexibel dat een ieder daar op zijn manier gebruik van kan maken. Voor jou voldoet methode A en voor mij B.
-
@Rob-Verhoeff said in Volgende aanwijzing:
Is zeker een optie. Maar principieel vind ik een routevormingspunt geen belangrijke navigatie-informatie.
Oei, dat vind ik een uitspraak waar ik i.i.g. niet achter sta! Iedere navigatiesysteem, of het nu een app is of een apparaat als Garmin, TomTom en verzin het, maakt gebruik van vormingspunten.
Maar ook met jouw optie blijft mijn issue met de lange stukken rechtdoor. Daar zet ik regelmatig met routevormingspunten (in bv groen of rood) potentiële stops. Maar die zie ik wel in beeld verschijnen als het door mijn kaart schuift. Ik wil graag weten of ik de komende 300 km op moet letten voor een potentiële afslag of dat ik even om me heen kan kijken.
Dat zie ik echt anders. Potentiële stops daar maak ik juist via-punten van (meestal in een andere kleur inderdaad). Die wil je nl. echt niet missen en daar moet je langs navigeren.
Waar ik langs " moet" doe ik met via-points. Opties (woord zegt het al) zijn niet verplicht.
Gelukkig is MRA zo flexibel dat een ieder daar op zijn manier gebruik van kan maken. Voor jou voldoet methode A en voor mij B.
Volgens mij zou het makkelijk op te lossen zijn door de navigatie-aanwijzingen (eerste 2 of zo) los zichtbaar te maken van eerst volgende routevormings- of viapunt?
-
Ik krijg de indruk dat hier een kleine spraakverwarring is. Iris-4 heeft het over de informatie links boven in beeld waarin staat over hoeveel m/km een vorm-punt komt. Dat vind ze (en ik ook overigens) niet zo belangrijk. De Via-punten gebruikt ze volgens mij ook om een (potentiële) stop in te plannen.
Ik ondersteun de gedachte van Iris-4. Voor mij hoeft de informatie over een vorm-punt ook NIET links boven in beeld te komen.
De oplossing Rob aangeeft is natuurlijk wel een work-around: **vormpunten niet op snelwegen (**maar dat heeft ook weer een nadeel zoals Iris aangeeft: potentiële koffie/tank stops,etc.) die je wel wilt zien, en het controleren of via-punten na een afslag staan.
De flexibiliteit voor de wensen van alle gebruikers zou vergroot worden als je zou kunnen kiezen of je wel/niet de informatie over een via-punt kunt zien.
Misschien een idee voor een update in de toekomst? -
@Dikke-Wim Goed idee!! Van mij mag die info ook uit de bovenhoek. Vind het wel prettig om ze in het scherm (op de routelijn) te blijven zien tijdens het passeren. Geeft ook een stukje bevestiging dat ik nog op de route zit
-
@Con-Hennekens @StefanHummelink slaat de spijker op z'n kop.