Startlokatie automatisch het huisadres?
-
Als ik een nieuwe route wil maken , zou ik het fijn vinden als MRA-route STANDAARD mijn huisadres laat zien als STARTLOKATIE.
Als ik NU een nieuwe route maak, start MRA altijd standaaard op in SCHIEDAM ( Hoofdkwartier van MRA??)
In een webinair (online training voor clubs) van MRA, werd mij verteld dat ik in GOOGLE mijn lokatieservice moest instellen op mijn huisadres. Daarna zou MRA voortaan bij het maken van eeen nieuwe route, automatisch zou opstarten op mijn huiusadres.
Ik heb mijn huisadres vervolgens in mijn Google account vast ingegeven en opgeslagen.
Googlemaps laat nu exact zien waar ik woon.
MRA start echter nog steeds op in Schiedam. HELP!
Gerrit
-
@gerrit-mensink Ik heb mijn thuisadres als favoriet aangemaakt met de naam "Start". Die gebruik ik dan als startpunt voor mijn routes.
-
Gooi de cookies en internet geschiedenis eens een keer weg, mogelijk dat je dan wel met een nieuwe route op je huisadres begint.
-
@gerrit-mensink, het opvragen van je actuele locatie is een "recht" wat binnen Chrome per website is in te stellen. Omdat je een google -account gebruikt, ga ik er gemakshalve ook maar van uit dat je Google Chrome gebruiket:
- instellingen (3 puntjes rechtsboven)
- Privacy en beveiliging
- Site instellingen
- zorg dat "sites kunnen om je locatie vragen" aan staat.
- Als myrouteapp.com vermeld staat bij "geen toestemming" klik dan op de prullenbak daarachter
- Als je n u naar myrouteapp.com gaat zal het werken. mogelijk vraagt de website alsnog om toestemming.
Wil je expliciet alléén tot myrouteapp.com toestemming voor de locatie instellen, dan kan dat ook:
- ga een stap terug naar site-instellingen, klik op "rechten en op sites opgeslagen gegevens bekijken"
- Zoek myrouteapp.com op en klik op het driehoekje rechts daarvan
- Zet bij Locatie het uitklapmenu op Toestaan
Nu moet het lukken!
-
Het is niet verstandig om een thuisadres in een route zetten, ik zet het startpunt van een nieuwe route altijd bij een benzinestation of een restaurant of een parkeerplaats in de buurt van mijn thuisadres, die plaatsen markeer ik dan als een favoriet, als ik dan een nieuwe route maak, begint ik met het favoriet punt (wat ik heb opgeslagen) dicht bij mijn thuisadres, en ga dan verder met een route maken.
Marten Wiersma -
@marten-wiersma inderdaad, zelfde aanpak hier