Route gaat over voetpaden !??
-
Route vanaf amstelzijweg in ouderkerk aan de amstel naar nieuw-vennep.
Licht kronkelig gaat de route direct in ouderkerk in de fout door over een smal voetpad te rijden ??Hoe kan dit? en hoe vaak gaat dit nog vaker fout?
Zelfde route in MyrouteApp.com gaat wel goed..
-
Welke transport modus heb je in de app geselecteerd?
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Zowel auto als motor geeft deze "voetpad route"
geselecteerde kaart is TomTom -
@Nico-4https://maps.app.goo.gl/jvmbJYjveu8f6iuz8
Dit is het bewuste voetpad
-
@Nico-4 said in Route gaat over voetpaden !??:
Dat is wel een mooi voetpad voor de motor Voor de auto iets minder geschikt!
Overigens krijg ik dit alleen gereproduceerd als ik als ontwerpkaart voor de route de OSM-kaart gebruik. Met de TomTom of de Here-kaart weigert hij over dit pad te gaan. Heb je niet per ongeluk de verkeerde kaart geselecteerd?De kaart voor de routeberekening (rode kader) moet voor jou kennelijk op TomTom staan (wellicht omdat je navigeert met een TomTom). De overlaykaart (blauwe kader) kan een willekeurige kaart zijn die jij prettig vindt om op te plannen. De routeberekening wordt alsnog verzorgd door de TomTom-kaart (rode kader).
-
Als je in de app gaat navigeren wordt de Here-kaart geladen
-
@Rob-Verhoeff ik zie dat jij dit nu in https://www.myrouteapp.com/ reproduceert, daar gaat het wel goed. Die gebruik ik ook al jaren. Maar het gaat mij om de app op de Iphone, (De app gebruikt blijkbaar een ander algoritme om de route te berekenen.) de app wil ik nl op de motor als vervanging van mijn TT gaan gebruiken.
-
Deel de url van je route eens. Zorg er wel voor dat deze openbaar staat.
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Ik maak de route op mijn iphone in de app.
Weet niet hoe ik daar de url van kan delen, maar als je de QRcode scant met je camera en de app opend zie je hoop ik wat ik bedoel.
Gaat denk ik ook niet goed. Er is immers alleen een bestemming opgegeven maar startpunt is mijn (of jou) huidige locatie.
Dus maken van een route zal beter niet vanaf het eerste scherm gedaan worden.
Terwijl je daar wel snel even een bestemming opzoekt en type route met vermijden opties kan aangeven en klaar... -
Ik bedoelde deze route: Zelfde route in MyrouteApp.com gaat wel goed..
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9987072?mode=share
deze route gaat het om. -
Wijzig de kaart eens naar Here
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Geen verschil als ik de kaart verander naar here of welke andere dan ook.
Ik denk dat ik de app verkeert gebruik (?!), maar dan blijft het vreemd dat deze over een voetpad navigeert. Om duidelijk te maken wat ik nu precies doe, hierbij 5 screenshots,Ik doe dit omdat ik b.v tijdens een koffiestop een volgende bestemming kies en dat gaat op deze manier snel en gemakkelijk. Maar zoals ik nu begrijp moet ik de route planner sectie gebruiken zodat hij wel een correcte (niet over een voetpad) route maakt.
-
Licht kronkelig gaat de route direct in ouderkerk in de fout door over een smal voetpad te rijden ??
Je probleempje komt doordat de kronkel generator die je gebruikt via de kronkel-bestemming functie, onder water is gebaseerd op de OSM kaart! Schijnbaar mag je volgens OSM daar wel overheen. Als je dit dus wilt nabootsen in de planner ter controle, moet je de kaart op OSM zetten.
Zou je deze nu gaan rijden met de navigatie module, dan wordt de track in HERE berekent, en zal hij waarschijnlijk daar wel een omweg voor zoeken.
Hier jouw routetrack via kronkel optie(en dus osm):
En hier hoe die zou worden als je hem navigeert (en dus HERE):
-
@Stefan-Hummelink Dankje, nu inderdaad kunnen reproduceren. OSM is dus de oorzaak, terwijl je ook op die kaart duidelijk ziet dat dit geen weg is.
Als ik echter de route opstart zoals ik eerder met de screenshots aangaf, gaat deze mij wel degelijk naar dat voetpad sturen. Natuurlijk kan ik gewoon zelf opletten maar mijn intentie was om deze "fout" aan te geven zodat dit misschien opgelost kan worden.
Wat mij betreft voor nu opgeheldert/closed en allen bedankt voor het meedenken. ! -
Als ik echter de route opstart zoals ik eerder met de screenshots aangaf, gaat deze mij wel degelijk naar dat voetpad sturen.
Ja maar in de menu's waar je dan nog bent, ben je nog in de OSM modus, dus dat is dan weer logisch! Pas als je "Navigeer" klikt wordt de routetrack in HERE genavigeerd en dan zie je mijn 2e screenshot. dus als je dez echt zou gaan navigeren, merk je wel dat zodra je daar aankomt, bijzondere instructies gaat krijgen haha!