Uitval van myroute app bij tolpoort frankrijk
-
De vooraf gemaakte route’s gereden via de myroute app via Apple CarPlay in een BMW van 2023. Bij het rijden door een tolpoort met onze tolbatch viel de myroute app zeer regelmatig volledig uit en startte niet meer op of pas na langere tijd wachten, hierdoor aantal keer een afslag gemist, en moesten stoppen op P plaats om alles weer opnieuw op te starten. Tevens was de spraak begeleiding uitgevallen, moest bij instellingen alles weer aanzetten, de spraak instelling moest steeds opnieuw worden ingesteld als de verbinding met onze IPhone en CarPlay was verbroken, je zou mogen veronderstellen dat als je iets 1x hebt ingesteld dat het dan blijft ingesteld, maar helaas! Ook vindt ik de aanwijzingen te laat worden door gegeven, de 1x aanwijzing is 400mtr voor een afslag, als je dan op de middelste of 3e baan rijdt met 130km/uur dan heb je onvoldoende tijd om de afslag nog te nemen en hebben daardoor paar keer de afslag gemist, als je op het scherm kijkt lijkt de afslag nog ver weg te zijn, plots ververst het scherm en dan is de afslag dichterbij. Het zou fijn zijn, zeker op de snelweg als je al bij 1 km vooraf een waarschuwing krijgt, dan is er voldoende tijd om naar R te gaan.
-
-
@Zijderhand said in Uitval van myroute app bij tolpoort frankrijk:
Bij het rijden door een tolpoort met onze tolbatch viel de myroute app zeer regelmatig volledig uit en startte niet meer op of pas na langere tijd wachten, hierdoor aantal keer een afslag gemist, en moesten stoppen op P plaats om alles weer opnieuw op te starten.
de spraak instelling moest steeds opnieuw worden ingesteld als de verbinding met onze IPhone en CarPlay was verbroken
Interferentie door een tolpoortje? Dat is bijzonder!Interferentie door een tolpoortje? Dat vind ik bijzonder. Gebeurt het je ook als je eens door een tunnel rijdt?
Ook vindt ik de aanwijzingen te laat worden door gegeven, de 1x aanwijzing is 400mtr voor een afslag, als je dan op de middelste of 3e baan rijdt met 130km/uur dan heb je onvoldoende tijd om de afslag nog te nemen en hebben daardoor paar keer de afslag gemist, als je op het scherm kijkt lijkt de afslag nog ver weg te zijn, plots ververst het scherm en dan is de afslag dichterbij. Het zou fijn zijn, zeker op de snelweg als je al bij 1 km vooraf een waarschuwing krijgt, dan is er voldoende tijd om naar R te gaan.
Ben je er van op de hoogte dat je het aantal gesproken waarschuwingen kunt instellen in de app? Kijk daarvoor in het audiomenu van de navigatie-instellingen. Voor jou is misschien het instellen van 3 of 4 gesproken aanwijzingen per instructie noodzakelijk als ik jouw opmerking lees. Zelf vind ik max twee instructies meer dan voldoende.
-
Bij het rijden door een tunnel blijft het systeem normaal werken.
Krijg je bij het instellen van meerdere meldingen eerder een melding? -
@Zijderhand said in Uitval van myroute app bij tolpoort frankrijk:
Krijg je bij het instellen van meerdere meldingen eerder een melding?
Als dat niet het geval was, dan zouden bijv. bij vier gesproken instructies die allemaal in een heel kort tijdsbestek worden uitgesproken! Uiteraard moet de spraak engine wel tijd hebben om al die instructies te verwerken. Dus ja, als het aantal gesproken instructies stijgt, dan moet je daar ook extra afstand voor creëren!
-
@Zijderhand, Als tolpoorten invloed hebben op je navigatie, dan kan dat eigenlijk alleen maar een hardware issue zijn. Ik heb wel eens vaker gekke dingen gehoord over tolpoortjes, maar vind het wel interessant om te weten of dit ook bij anderen tot problemen leidt.
Krijg je bij het instellen van meerdere meldingen eerder een melding?
Ja, extra meldingen komen éérder dan de feitelijke afslag. Erna heeft namelijk niet zoveel zin