benzine stations langs route
-
afgelopen weekend tourtjes gereden in het gebied van de moezel. benzine stations had ik op de route zichtbaar gemaakt. een 3 tal benzine stations lagen op de route en dan ook echt aan de straat waar route over ging. In Next kreeg ik alleen melding voor laatste station als zijn de benzine station op de route. mijn ervaring met TT is dat die ze wel aangeeft. trouwens op xt kwam ook niet alles in beeld. Is dit een probleem van Next of van Here ?
-
@Bouke-Ent met welke versie heb je gereden? Er is in de laatste versie wat geupdate aan het zoek algoritme. Daarnaast is de database van HERE die MRA gebruikt wat achterhaald m.b.t. de tankstations die bestaan. Of dat in dit geval de verklaring is voor het "niet melden" over die 2 missende stations kan ik natuurlijk niet zeggen.
@Bouke-Ent said in benzine stations langs route:
had ik op de route zichtbaar gemaakt.
Hoe trouwens? Had je ze als POI in de route opgeslagen of heb je ze via "zoeken naar tankstations" op de kaart kortstondig getoond?
-
laatste op android
-
@Bouke-Ent 305?
-
geen idee, maar op donderdag voor mijn vertrek update via playstore gedaan.
-
@Bouke-Ent Dan heb je denk ik met 304 gereden omdat 305 pas 3 dagen geleden is vrijgegeven.
304 had nog wat "probleempjes" met het tankstation algoritme alsmede ook het skip algoritme.
-
ga ik dan met hemelvaart testen
-
@Bouke-Ent Laat vooral inderdaad ook weten of het verbeterd is. Bij mij iig wel, maar dat zegt niets over de ervaring van anderen natuurlijk.
-
klopt daarom mijn vraag.
-
ik krijg net email over 5 mei update en ik begrijp dat dit probleem nu is opgelost. ik begrijp ook dat er een extra functie is om tankstation routepunt te zoeken en toe te voegen. hopelijk nu minder billen knijpen.
-
-
vreemd maar topic is plots verplaatst. ik dacht echt dat zelfhulp nl de beste plaats was maar daar is niet iedereen mee eens.
-
Vraagje houdt het algoritme ook / ook al rekening met de openingstijden van de benzinepompen?
Bijvoorbeeld als je al vroeg in de ochtend of laat in avond aan het rijden bent.
Bij voorbaat dank.
-
@PeterKerkhof ja! Mits die gegevens bekend zijn
-
@Corjan-Meijerink Dank je wel!
-
vandaag test gedaan met nieuwe versie. gister met oude versie was het 50% van de tankstations die herkent werden. vandaag ongeveer het zelfde met nieuwe versie. het zijn dus stations die in MRA zelf als poi bekent zijn. TT pakte ze allemaal en ook keurig op de route. helaas werkt het nog niet goed. in vakje staat dan aantal km maar dat blijkt dus er een verder te zijn.
-
@Bouke-Ent vandaag wonderlijke situatie andersom. ik had op mijn route maar 1 tankstation en beide gaven ze die aan. heb er ook getankt. MRA gaf in het vervolg een aantal malen dat er dus in de buurt van de route een tankstation zou moeten zijn. wat ik echter niet weet hoeveel km van de route. 2 dagen andere ervaring gehad en nu extra. wat ik wel denk dat er misschien een verschil zit in database van MRA en Next want het valt me op dat het bijna altijd bij eigen/lokale/onbekende merken gebeurt. TT heeft die schijnbaar wel en in POI lijst kom ik zo ook tegen. ik heb mijn XT niet mee want die zit op andere scooter dus dat kan ik niet vergelijken
-
wat ik wel denk dat er misschien een verschil zit in database van MRA en Next
Wat bedoel je hier mee? Ik vermoed dat alle gegevens uit slechts 1 database komen, en dat is die van HERE.
-
@Con-Hennekens said in benzine stations langs route:
wat ik wel denk dat er misschien een verschil zit in database van MRA en Next
Wat bedoel je hier mee? Ik vermoed dat alle gegevens uit slechts 1 database komen, en dat is die van HERE.
ik heb geen idee want waar ik was zag ik wel stations in pio lijst maar mra next kon ze niet weergeven. het kan dus een verschil zijn in database of in app. app zou ze allemaal moeten weergeven volgens corjan dus dan denk ik dan is er een verschil in database
-
@Bouke-Ent, Die wat je op je scherm ziet zijn wel dezelfde als in de aanbevelingen zitten hoor. Degene die in de aanbeveling staat wordt gefilterd op een combinatie van afstand tot de route en afstand tot jezelf. Het zal misschien niet altijd even logisch voorkomen, maar er zit wel logica achter.
-
@Con-Hennekens said in benzine stations langs route:
@Bouke-Ent, Die wat je op je scherm ziet zijn wel dezelfde als in de aanbevelingen zitten hoor. Degene die in de aanbeveling staat wordt gefilterd op een combinatie van afstand tot de route en afstand tot jezelf. Het zal misschien niet altijd even logisch voorkomen, maar er zit wel logica achter.
mocht ik logica ontdekken dan zal ik het melden. gisteren, zondag op terug weg op basis van track gereden dus dan ook natuurlijk geen meldingen. TT gaf ook niets aan omdat route over binnenwegen ging. heb toen 60 km voor ik moest tanken even functie van TT gepakt en tankstation gevonden niet ver van mijn route. Met pinksteren vertrek ik voor 2 weken naar het zuiden en gebruik dan zowel TT als Next. waarschijnlijk rij ik route dan op basis van track want dat is goed bevallen qua terug gaan naar track en geen punten hoeven overslaan. tankstations heb ik zoveel mogelijk via poi reeds op route weergegeven dus het zou in combinatie met TT goed moeten gaan.