Route opgeladen maar enkel 1 ste stuk is zichtbaar
-
Na een route te hebben gedownload en gestart is enkel het eerste stuk zichtbaar. De route is opgestaan maar we kunnen ze niet terugvinden. Gsm=android.
-
@ZieZoeNie said in Route opgeladen maar enkel 1 ste stuk is zichtbaar:
De route is opgestaan
Je opmerking lijkt een beetje op een paasverhaal... Geen idee wat je bedoelt
-
-
@ZieZoeNie, kun je iets m,eer toelichting geven, en wellicht de route delen?
(vergeet hem niet public te zetten). -
@Rob-Verhoeff
Een route staat op Facebook. Ze is nu gedownload op m'n gsm. In dit gpx bestand zitten 3 routes.
De navigatie is gestart en we hebben het eerste stuk gereden. Hoe kunnen we het tweede deel rijden? De gpx kan ik blijkbaar niet upladen in de bibliotheek. Het zou geen gpx bestand zijn. Maar dat het bestand is wel een gpx. -
@ZieZoeNie Een .gpx bestand moet je eerst inlezen in de routeplanner als je hem met de MRA-app wilt navigeren. Geen idee waar je die routes/.gpx-bestanden op jouw telefoon kan vinden.
-
@ZieZoeNie, een linkje zegt meer dan 1000 woorden
-
Beste medemotars,
Gisteren genoten een paar vrienden en ik van het mooie weer rond Namen. enkel via gebruik van de gsms, inclusief het volgen van een route. De route stond op een Facebook-pagina, en na het downloaden had ik twee manieren om deze te openen:
01-Direct vanuit de melding: Ik kon er meteen op klikken.
02-Zoeken via bestanden: Ik kon het GPX-bestand vinden in de opslag van mijn telefoon.Met de eerste optie kon ik alleen het eerste deel van de route rijden. Ondanks dat ik ervoor koos om het op te slaan in mijn galerij, kon ik het bestand daar niet terugvinden. Het laden van de route via de tweede methode (bestanden) resulteerde in een foutmelding waarin stond dat het geen geldig GPX-bestand was.
Interessant genoeg kan ik thuis op mijn pc alles wel uploaden en zijn alle individuele tracks zichtbaar. Het lijkt dus gerelateerd te zijn aan mijn telefoon. Maar hier is het raadselachtige deel: als ik het eerste stuk kon rijden, waarom kon ik het dan niet terugvinden in mijn bibliotheek?
De optie "opslaan" om lokaal de route te gebruiken was tenslotte aangevinkt.Ik blijf verder zoeken en zal mijn bevindingen hier aanvullen.
Vermoedelijk is het lokaal opslaan niet gelukt. En komt er daar geen foutmelding van terug. -
@ZieZoeNie Het interne van Android laat ik voor wat het is. Daar heb ik geen verstand van. De routes die je offline hebt opgeslagen - of hebt gedownload - vind je in de app door vanuit het startscherm van MRA te klikken op het "hamburgermenu" linksboven, dan rechtsboven op je profielicoon en als laatste de 5e optie van bovenaf --> "Downloads". Daar vind je de opgeslagen routes.
Als je ÊÊn van die routes wilt rijden zonder gebruik te maken van het internet (geen data verstoken) dan moet je ook de kaarten offline beschikbaar hebben van alle gebieden waar de route doorheen loopt.
-
@Rob-Verhoeff Dank je, Inderdaad daar men de bestanden terugvinden.
Spijtig genoeg kan ik nog steeds zo het tweede deel niet aanduiden.
Ondertussen en na wat gezoek blijkt dat samsung geen mogelijkheden geeft om bestanden te downloaden van facebook. Wat vreemd is... Komt misschien nog wel goed met een update. -
@Rob-Verhoeff Daarbij heb je nog een niet onbelangrijk detail vernoemd.
De kaart ook offline beschikbaar maken. Gouden tip voor op vakantie