Batterij verbruik op iPhone op de achtergrond
-
Wat mij opvalt dat de app op de achtergrond batterij verbruikt ondanks dat hij afgesloten is.
Ik heb een iPhone ingesteld op bij gebruik en ververs op de achtergrond uit staan.
Als ik de app geheel weg swipe dan is er geen stroomverbruik en dat is ook normaal.
Is dit misschien ook een reden voor er een hoog stroomverbruik ? -
@Willem-2s Ja, dat issue is in onderzoek. Batterijverbruik en heet worden van het toestel heeft (grotendeels) te maken met de kaartleverancier Here.
-
@Rob-Verhoeff
Als de app stand-by staat is er nog een hoog stroomverbruik. En ik navigeer niet. -
@Willem-2s App in achtergrond had ik even gemist... Ik heb ook een iPhone (13). Ik sluit MRA zelfs nooit af. MRA heeft altijd toegang, ook als ik geen route rij. Geen last van batterijverbruik in de achtergrond als er geen route draait. Weet je zeker dat er niet nog een route op de achtergrond draait? Is de pijl linksboven in je scherm (naast de tijd) wit of blauw? Als hij blauw is, dan is er een app die je locatie gebruikt.
-
Kan je achtergrond verbruik niet beperken/uitzetten?
In Android kan dat wel namelijk. -
@smuiger Ja hoor, locatiedeling kan je beperken tot nooit, bij gebruik van de app of altijd. Verversen op de achtergrond en mobiele datagebruik aan of uit. En dan kan je de app zelfs toegang geven tot beweging en conditie gegevens.
Ik heb alles altijd aan staan. Geen last van batterydrain als ik de app niet gebruik en geen route rij.
-
Omdat dit probleem maanden geleden veelvuldig voorbij kwam, heb ik er de gewoonte van gemaakt om MRA na gebruik altijd geforceerd/volledig af te sluiten op m’n iPhone 13. Ik zal eens kijken wat de app doet qua batterij verbruik als ik hem naar de achtergrond swipe.
Maak je gebruik van de laatste versie van de app?
-
Zie hier het resultaat vanaf mijn vorige bericht vandaag:
Om precies te zijn…: 1%
-
Gisteren een rit van 325 km gedaan en scherm helderheid op 20%gezet toen zakte de batterij spanning 3% daarna telefoon in stand by mode gezet. Daarna bleef de spanning stabiel.
Nu rij ik met een Honda 1100 met standaard Car play.
Tijdens het rijden is hij 1x de verbinding kwijt geraakt en kon ik hem via het scherm weer verbinden.
Ik vermoed dat het CarPlay van de Honda niet altijd stabiel is. Op forums wordt hier ook over geklaagd.