-
Ik probeer een route te maken die gebruik maakt van een veerpont. Echter negeert de routegenerator de pont en blijft naar een brug leiden. (veerponten overslaan staat niet aan).
grz Erik
-
@rodeerikgmail-com dit is een bekend probleem met HERE: veerponten (en specifiek degene die geen vaste afvaartijden hebben), hebben een hele lage voorkeur bij het berekenen van routes.
De handigste manier om hier omheen te werken is door een routepunt te plaatsen op beide oevers en het routepunt aan de "overkant" op "Overslaan" te zetten.
-
@Herko-ter-Horst zal ik eens gaan proberen
-
@Herko-ter-Horst werkt inderdaad zo. Hopelijk volgt de route in de navigatie ook deze weg.
thanks
-
@rodeerikgmail-com Helaas is dat niet gegarandeerd als je MRA Navigation gebruikt om dit als route te rijden. Als "track" zou het wel goed moeten gaan. En uiteraard zal de navigatie je sowieso naar de pont brengen, dan lijkt het me wel duidelijk wat de bedoeling is. Aan de overkant zal de route wel weer correct opgepakt worden.
Als je een andere navigatie-app of een navigatieapparaat gebruikt, zal het van die app/dat apparaat afhangen hoe het gaat. Als je op basis van een track navigeert, zou het goed moeten gaan, alleen zie je dan geen routepunten meer.
-
@rodeerikgmail-com said in veerpont:
Hopelijk volgt de route in de navigatie ook deze weg.
Een andere optie die wèl werkt is in de auto-modus kiezen voor kortste route in plaats van snelste route. In MRA Navigatie zou het dan ook goed moeten gaan, maar je moet wel de rest van de route even controleren of die niet is gaan afwijken. Voor motor-modus is deze optie nog niet aanwezig. Hopelijk volgt die nog.
-
@Herko-ter-Horst said in veerpont:
@rodeerikgmail-com . Als je op basis van een track navigeert, zou het goed moeten gaan, alleen zie je dan geen routepunten meer.
Helaas ook als track gaat dit niet vanzelf. Here kent sommige pontjes helemaal niet en gaat er dus nooit overheen. maar voor mij is het wel duidelijk als een route/track tot een pontje gaat
. Dan ga ik niet terug, wel jammer dat een route ineens veel langer is dan de werkelijkheid