Issues CarPlay
-
Vandaag weer eens in de auto en een korte A-naar-B test met Apple CarPlay gedaan. De eerste maal starten van de route de rare grote blokken in beeld die ik al eerder voorbij heb zien komen in een ander topic (afb. 1a en 1b). Ik heb de app toen volledig afgesloten en weer gestart. Daarna waren de blokken verdwenen. De app vroeg wel keurig of ik de eerdere route wilde vervolgen! Top.
1a iPhone scherm
1b CarPlay scherm
Daarnaast viel het mij op dat de voorgestelde route wel erg vaak achter het grote tekstblok schuil gaat (afb. 2a en 2b). Op verzoek meer foto's beschikbaar.
2a iPhone scherm
2b CarPlay scherm. De locatiepijl verdwijnt bijna achter de tekstuele route aanduiding. De voorgestelde weg verdwijnt compleet.
In de auto zal ik de MRA niet heel vaak gebruiken. Ik rij voornamelijk van A-B en maak dan liever gebruik van Waze. Maar vandaag eens een uitzondering gemaakt.
-
@Rob-Verhoeff Volgens mij kan je met de vier pijltjes knop (rechtsonder) het scherm verplaatsen en daarna bevestigen. Die instelling zou die dan vast moeten houden. (Zag ik in een eerdere YT video.)
Vind in 2b de positie/verdeling van de tekst in het witte vakje linksonder ook niet heel mooi.
-
@CD130 die optie kende ik nog niet! Eer ik weer in de auto zit....
-
@Rob-Verhoeff Dank voor het bericht.
Probleem omtrent de blokken blijft erg lastig. Vooral omdat we het dus niet consequent kunnen nabootsen. Ik heb het persoonlijk ooit één keer gezien maar nooit kunnen onderzoeken dus.
De uitlijning is in de update van vandaag opgelost!
-
@Corjan-Meijerink kan je nog iets uit de logging halen v.w.b. de blokken? Moet ik die nog sturen?
-
@Rob-Verhoeff helaas niet