Probleempjes tijdens rijden route
-
Gebruikt iPhone 12 PRO, CarlinKit 4.0, Schuberth U10 headset, CarPlay op Honda NT 1100 DCT
Vandaag een route gereden waarbij er gebruik gemaakt is van de laatste versie van NEXT (3.2.11 - 163).
Het volgende is mij overkomen/opgevallen:
1- Bij het naderen van de verkeerslichten op de N233 in Rhenen werd ik netjes gewaarschuwd voor de aanwezige roodlicht- snelheidscamera. Echter deze waarschuwing (Flitser) bleef in beeld tot ik na een half uur een pauzestop maakte. Na het vervolgen van de route was de mededeling Flitser verdwenen.
2- Bij het naderen van Vianen "klapte" de route eruit. Dit op zowel de iPhone als de CarPlay display. Het crashreport is gelijk verstuurd.
3- Na het opnieuw opstarten van de route kwamen er allerlei zwarte blokken in beeld. De route deed het wel, net als de gesproken instructies
4- Na de iPhone geheel uitgezet en opgestart te hebben, verscheen weer een normaal beeld.
Helaas bleven de gesproken instructies nu tot het einde van de route weg. Ook de piepjes bij een te hoge snelheid bleven weg.
De waarschuwingen van Flitsmeister kwamen wel door.
Mededeling van Flitser in beeld gekomen bij Rhenen en tot voorbij Tiel in beeld gebleven
Beeldscherm van de Apple CarPlay
Op moment schermafdruk maken stond ik nagenoeg stil. Pijl in de tegengestelde rijrichtingBeeldscherm van de iPhone 12 Pro
Op moment schermafdruk maken stond ik nagenoeg stil. Pijl in de goede rijrichting -
@Siepermann-Ronald dank voor het test verslag!
1: zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Beetje lastig om te zeggen wat hier de oorzaak van is aangezien het vooral wel goed gaat
2: gaan we bekijken!
3: interessant! Heb dit zelf wel eens gezien tijdens de ontwikkeling maar nooit kunnen concluderen wat het was. ‘Goed’ om te weten dat het in een echte versie ook kan voorkomen.
4: stem instructies verbeteringen komen er nog aanDank voor de duidelijke feedback!
-
@Siepermann-Ronald Bij mij hetzelfde.
-
@Corjan-Meijerink na een crash gisterenavond een route rechtstreeks naar huis ingegeven. Weer de blokjes in beeld. Gisterenavond bij aankomst navigatie afgesloten. Vanochtend opnieuw de app opnieuw opgestart en normaal beeld. Na het ingeven van een route verschenen de blokjes weer in beeld. Hierna de iPhone opnieuw opgestart en toen was het beeld van de route normaal. Het crashreport van gisterenavond gelijk verzonden.
Beeld na invoeren van route. Weer blokken zichtbaar. Hierna telefoon opnieuw opgestart.
Beeld tijdens opstart vanochtend. Kaartmateriaal normaal
Beeld van gisterenavond na crash en nieuwe route ingevoerd te hebben. -
@Siepermann-Ronald blijft bijzonder! Dank voor het delen. We gaan het onderzoeken