Verschil in route mra op pc en in app
-
Ik heb een route met een veerpont gemaakt op de computer. Nu wilde ik die iemand laten zien in de app op mijn telefoon en nu zie ik tot mijn verbazing dat er een omleiding in de app zit ivm de veerpont. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?
-
@Georgette-Traa de HERE kaart die de app op de telefoon gebruikt, kan helaas niet goed overweg met pontjes. Aangezien de app HERE gebruikt, is het raadzaam in de planner op de PC ook de HERE kaart te gebruiken (dit kan bij een betaald abonnement), zodat je dit van tevoren kunt zien.
Je kunt dit omzeilen door op elke over een routepunt te plaatsen en het routepunt "aan de overkant" op "Overslaan" te zetten. Je krijgt dan een rechte lijn over het water.
-
@Herko-ter-Horst said in Verschil in route mra op pc en in app:
Aangezien de app HERE gebruikt
Uhh?
Ik weet nog niet welke MRA app TS bedoelt eigenlijk.
In de MRA Mobile app kun je diverse kaarten gebruiken.
Neemt natuurlijk niet weg dat jouw tip om "overslaan" te gebruiken wel goed is. -
@Jack-van-Tilburg Ik kreeg op de een of andere manier de indruk dat het om een vorm van navigatie ging (follow-the-line in MRA Mobile, of MRA Navigation, of Next, die gebruiken voor zover mij bekend allemaal HERE). Maar het is inderdaad niet duidelijk waar TS het over heeft, het kan ook gaan over het planningsdeel van de mobile app.
Het planningsgedeelte in de app is gewoon de website en heeft dus inderdaad dezelfde mogelijkheden qua kaart. Dit zou dan ook eigenlijk niet kunnen afwijken, en aangezien het uitzetten op een andere kaart en er dan op de HERE kaart achterkomen dat pontjes niet werken een veel voorkomend issue is, nam ik aan dat het om iets anders gaat dan het planningdeel.
-
@Herko-ter-Horst het gaat om MRA Mobile waar een bestaande route met een veerpont een omleiding maakt ipv de route via de veerpont. Als ik de kaart op OSM zet verandert er echter in de app niets. In MRA op de PC staat alles wel goed.
-
@Georgette-Traa
Ha Georgette, @Herko-ter-Horst gaat jou vast goed helpen maar het wordt voor hem (ons) een stuk makkelijker als je hier even een link naar de route plaatst.
Zet wel even de privacy setting op "Public". -
@Georgette-Traa
De here-kaart in de planner (Website) verschilt van de here-kaart in de Mobile-app. Op de website kun je een routepunt overslaan, zodat de route keurig over het pontje gaat. De kaart in de Mobile-app kent (punt overslaan) niet. De andere kaarten die je kunt selecteren in de app zijn kaart-lagen. Met de aanwezige Here-kaart wordt je route berekend. Zet zoals al is aangegeven, aan beide overs een vormingspunt, maak van het vormingspunt waar je de veerpont opgaat een viapunt (handje) en stel het punt waar je naartoe vaart in als "overslaan". Een maal aan de overkant wordt je route gewoon opgemakt. -
@Georgette-Traa Volgens mij is dit precies waar ik het over had: de mobiele app gebruikt de HERE kaart voor het berekenen van de route, die andere kaarten bepalen voor zover mij bekend, alleen het uiterlijk van de kaart.
Ik kan je dus alleen maar aanraden om mijn eerdere advies te volgen en bij de veerpont op beide oevers een routepunt te plaatsen en dan het routepunt "aan de overkant" op "Overslaan" te zetten.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Ik heb het idd zo ook gedaan op de computer, maar verbaasde me er over dat toen ik iemand de route op mijn telefoon wilde laten zien. Op de computer staat de route wel goed. Dank je wel voor de uitleg.
-
@Georgette-Traa
Leuke ferry trouwens.
Over een paar maanden ben ik daar in buurt.
Maar hij vaart pas vanaf 1 juni en dan ben ik al weer weg
Jammer.