Andere weergave bij “van A naar B” dan bij route?
-
Vandaag voor het eerst MyRoute-app 3.2.4 getest. Ik had geen route gemaakt, dus klikte op het vergrootglas voor “zoeken”, typte in het “zoek” veld een adres in en koos het juiste adres. Er verschijnt een waypoint op de kaart. Ik klik op “genereer” en dan op “start”. Dan zie ik twee waypoints op een mapbox kaart. Geen snelheidsindicatie, geen route instructies alleen een blauwe pijl op een wit rondje waar ik ben. Wat doe ik fout? O, ik zie het denk ik al: het scheelt of ik Mobile of Navigation kies. Ik heb denk ik ergens een instructie gemist… Wat is het verschil tussen die twee?
-
@Evert-Kuiken 3.2.4 is de publieke versie van MyRoute-app Mobile. 3.2.5 is de nieuwe Beta versie. Dit is sinds vandaag nieuw De Beta is enkel via TestFlight op uitnodiging te downloaden.
In de Mobile app kan je routes genereren maar dit bevat geen real-time routeberekening en instructies. Het is dus simpelweg geen navigatie app. Kies voor “Navigation”, dan schakel je over naar de Navigatie module enkel beschikbaar voor deze groep Beta testers.
Hiermee krijg je toegang tot de volledig ervaring en zie je hoe de nieuwe app eruit gaat zien die de huidige MyRoute-app Navigation app gaat vervangen.
Omdat deze module ontwikkeld wordt binnen de MyRoute-app Mobile app blijven al die bestaande functionaliteiten ook beschikbaar!
-
@Corjan-Meijerink Dus als ik t goed begrijp, gaat de “van A naar B”route altijd rechtstreeks en kun je geen andere instelling kiezen. Doe ik dan deze “route” via MRA Mobile, dan kan ik wel kiezen voor kronkelig, maar dan kan ik niet navigeren. Klopt dat?
-
@Paul-de-Vogel Correct! Kronkeligheid voor Navigation komt veel later!
Beste manier om alsnog een kronkelige route te rijden met Navigation is om via de website de route simpelweg te maken via de routebewerker Deze kan je kan rijden met Navigation.
-
@Corjan-Meijerink Dankjewel, ik kan niet wachten.
-
@Corjan-Meijerink ik ben beta tester en deed dit ook in de beta test versie. Ik kreeg na een crash ook de vraag (van TestFlight neem ik aan) of ik de crash informatie met de ontwikkelaar wilde delen. Waarop ik, nadat ik gestopt was met rijden, uiteraard ja op antwoordde.
Ik begrijp nu dat ik op Navigation in de MRA app moet klikken om de functionaliteit die voorheen in de losse app Navigation zat te gebruiken.
-
@Evert-Kuiken Correct!