Uitschakelen radio na gesproken aanwijzingen in auto
-
Gebruik iPhone 12Pro, Kia Niro, Apple Carplay (met USB-kabel verbonden)
Gisterenavond voor het eerst de laatste versie van MRA gebruikt. Het viel mij op dat de ingeschakelde autoradio na de gesproken aanwijzingen, niet meer “ terugkwam” .Voor het luisteren naar de radio moest de radio weer opnieuw ingeschakeld worden. Bij de versie voor 20 juni jl. werd de autoradio niet uitgeschakeld. Mogelijk kan hiernaar gekeken worden
-
@Siepermann-Ronald CarPlay en Android Auto zijn nog heel basic in de nieuwe release (zie ook de MRA website met de uitleg voor CarPlay en Android Auto). Ik ervaar een soortgelijk issue in mijn VW. Na het uitspreken van een spraakinstructie keert mijn mediasysteem terug naar radiospelen. Dan staat een aantal seconden het radioscherm prominent in beeld en vervolgens keer je terug naar het CP-scherm. Ook gebeurt het weleens - zoals jij omschrijft - dat het radiogeluid niet terugkomt na een spraakinstructie.
Ik heb begrepen dat rondom CP en AA nogal wat regels hangen die er voor moeten zorgen dat jij als bestuurder niet teveel wordt afgeleid en dat het oplossen of uitbreiden van deze feature niet eenvoudig is.
De developers zijn inmiddels op de hoogte van de problemen die er kunnen spelen.