Route des Grandes Alpes, Pyreneeën,
-
Op dit moment ben ik druk in voorbereiding om eind juli begin Augustus de Route des Grandes Alpes, Pyreneeën te rijden. Op de terugweg willen we via Frankrijk terug via de Normandische kust. Stukje historie opdoen.
Nuttige tips zijn welkom ook ook plaatsen welke ik gezien moet hebben. Van tijd tot zal ik trachten wat berichten te sturen met foto's. -
Ik heb 2 jaar geleden de Routes des Grand Alpes gereden, fantastische route.
De tar-snakes moet je zelfs met droog weer met eerbied behandelen.
Het was jammer dat ik de route sneller had gereden dan verwacht en had wat meer bezienswaardigheden in moeten lassen, helaas moest ik vanwege slecht weer de laatste bergtoppen overslaan.
Als je begint bij Thonon les Baines bouwt de route op en wordt het steeds spectaculairder.
Overnachten heb ik niet gepland en heb dit gewoon op de dag zelf gedaan..
Er zijn overigens vele varianten op de route en je moet kijken wat je wil, veel bergpassen of veel bezienswaardigheden. Als je doordeweeks rijdt mis je de verkeersdrukte.
Als navigeert met alleen je smartphone kan je problemen krijgen ivm slecht zicht op de satellieten daar heeft een echte navigatie minder last van.De Pyreneeën staan op de wensenlijst, er is al een route maar deze heb ik nog niet gereden
-
@René-Konter When you start across, the D71 route along the south side of the Gorge Du Verdon is excellent. We had 2 Vultures flying along next to the bike.