irritante bug die mij laat overwegen te stoppen met route app gold!

• ik zit met een probleem die wellicht voor velen niet belangrijk is als ik een route maakt en deze rij geen probleem doet hij allemaal prima als ik nou een route rij en tussen door stop en de navigatie uit zet en dus niet op pauze en hem dan weer opstart en de route selecteer dan maakt hij er zelf een hele andere route van plus nog allemaal wegen die met elkaar verbonden zijn en kan mijn route niet gewoon verder rijden ik word daar stront ziek van! waarom kan de app als ik hem weer opstart niet het dichtstbijzijnde puntje pakken en mij daar verder laten gaan zonder allemaal onzin toe te voegen aan de route ZWAAR IRRITANT! en als je dan ook nog de route wilt aanpassen zodat je verder kunt gaan waar je gebleven bent dan slaat hij dat natuurlijk op en is je hele route naar de......

• @jean-pierre-5 Als ik je goed begrijp start je de route navigatie dus volledig opnieuw. Dan staat standaard vertrekpunt op "begin van de route."

Als je al een stuk onderweg bent en na bijv een pauze de navigatie opnieuw wil starten, moet je eenmalig handmatig de vertrekpunt instelling op "dichtsbijzijnde routepunt" zetten via "Routeinstellingen". Dan vervolgt de route vanaf waar je bent en wordt je niet teruggeleid naar het beginpunt, wat waarschijnlijk bij jou altijd gebeurd als ik jouw verhaal lees!

Ik weet nog even niet hoe je afbeeldingen kan posten op het forum. Heb de screenshots al wel ๐Ÿ˜…

• ik was net een route aan het maken en klikte op zo een routepunt en daar stond een bolletje met meer daar klikte ik op en vond uit dat ik het startpunt kon veranderen best grappig omdat ik je bericht net lees!

ik zal het de volgende keer eens proberen en als het fout gaat eens screenshots er van maken

ik vraag me alleen af of dat de bedoeling is om het zo te doen want ik zet de route op slot zodat ik niet per ongeluk iets veranderd dat zou je dan ook elke keer weer moeten openen ik denk toch dat er een makkelijkere oplossing moet voor bestaat ๐Ÿ˜•

• @jean-pierre-5 ho ho even! Het is niet de bedoeling dat je het route start punt verandert via de route punten! De route vastzetten via het slotje is zeker verstandig en staat los van jouw probleem!

Je moet ik alleen in de MRA Navigatie app het startpunt van de navigatie veranderen en dus niet in MRA Web/App (in de fysieke route) het startpunt wijzigen! Hiermee wijzig je dus het punt van waar de navigatie jouw route oppakt. Als je tot bv. Routepunt 20 bent gereden en gestopt, en je start opnieuw, zal de MRA Nav als je de instelling die ik noemde gewijzigd hebt naar dichtsbijzijnt, je naar routepunt 21 begeleiden.

• oww! ik heb de instelling gevonden! maar die is nieuw toch?
    ik heb hem nu op dichtstbijzijnde punt gezet alleen vraag ik me nu af ik heb een ronde gemaakt van punt 1 tot 18
    en 1-18 komt naast te staan pakt hij de kortst bijzijnde van van 12 3 4 of gewoon wat het dichts bij is no matter what

• @jean-pierre-5 MRA Nav pakt het eerst volgende dichtsbijzijnde routepunt op jouw route. Hij zal dus via de Routeinstellingen van jouw route, naar het eerst volgende dichtsbijzijnde routepunt navigeren en van daar de route zoals normaal af rijden ๐Ÿ˜„

Let op: deze instelling is in principe tijdelijk. Bij de aanvang van jouw route moet je gewoon 1e routepunt pakken als begin punt van de navigatie. Pas als je al onderweg bent pak je dichtsbijzijnde:).

• jesus haha bedankt voor de hulp in ieder geval! en de snelle reactie! ๐Ÿ™‚

• @jean-pierre-5 haha geen enkel punt joh, hier is het forum voor bedoeld. ๐Ÿ˜ŽElkaar verder helpen en MRA leren waarderen. Zoals je zelf merkt is er zoveel mogelijk maar je moet het nรจt even weten โ˜บ๏ธ

• ja het is niet erg gebruiker vriendelijk ingericht moet ik zeggen ๐Ÿ™‚ hoop dat dat beter word in de toekomst!
    bijvoorbeeld als je niet precies genoeg inzoomt en je plaatst een punt en die is niet of de goede weghelft en je controleert niet naar het maken van je route alle punten en gaat rijden nou dan heb je cao's kan ik je vertellen haha is me al 4 keer gebeurt ofzo dan laat hij je rondjes rijden of elke straat afslaan totdat je bij dat puntje komt hahahaha in dat jaar waar ik mra heb ik al wat avontuurtjes meegemaakt haha "even snel route maken"

• @jean-pierre-5 de tool is slechts zo slim als de gebruiker hahahahaha. Aangaande jouw punt betreffende het terugkeren naar een route aan bv de andere kant van de weg: in MRA Nav zit ook een functie: "Automatisch route punten overslaan!". MRA Nav probeert je dan 3x terug te sturen naar een punt maar als je toch door rijdt gaat hij er vanuit dat je dat punt wil overslaan en dat doet hij dan ook. De Nav navigeert dan naar eerst volgende punt.

Probeer de webinars van afgelopen voorjaar even terug te kijken, daar worden alle functies in genoemd...

Ow trouwens, betreffende de routepunten op de verkeerde weghelft: je zou in de route rondom elk betreffend routepunt zeer duidelijk moeten kunnen zien dat de route kronkels of rare keuzes maakt. Dan weet je meteen dat er wat mis is. Goed inzoomen en meerdere overlays gebruiken kan nuttig zijn ๐Ÿคž๐Ÿ˜Ž.

• @StefanHummelink
    ik heb dat ook al gehad, de knop "dichtsbijzijnde routepunt", die heb ik niet, ik heb wel "navigeren via startpunt", is het die dan? wat ik ook heb, is dat ik niet kan zien bij welk routepunt ik ben, het eerstvolgende is altijd 1, wat doe ik fout?

• @MarcM Hoili Marc. Helaas ben ik er nog niet achter hoe ik afbeeldingen in het forum kan krijgen lol. Als ik dat weet kan ik je screenshots laten zien waar de opties zitten.

Normaal zie je tijdens het navigeren met MRA Nav de routepunten gewoon voorbij komen. Als je tussen route punten zit, kan je via de routepunt overslaan optie wel achterhalen tussen welke punten je zit, want standaard vraagt hij je het eerst volgende routepunt over te slaan.

• @StefanHummelink

Ik maak screendumps met snip & sketch, dat zit ingebakken in windows 10. bijvoorbeels een "snip" van dit gesprek.

Het enige dat ik dan moet doen is een paste in het window van mijn antwoord op uw post:

dan krijg je zoiets:

0b35581a-6599-4a0d-bfef-2ac0edd58961-image.png

0d2ad458-5a25-4d6b-95b4-405322c52c76-image.png

en wordt uw originele foto gewoon opgeladen

• @Drabslab

je kan ook gewoon een foto die op uw pc staat "draggen en droppen in de message box; deze bijvoorbeeld:

13_KTM_Adventure_1190_17 (2).jpg

• @StefanHummelink said in irritante bug die mij laat overwegen te stoppen met route app gold!:

@MarcM Hoili Marc. Helaas ben ik er nog niet achter hoe ik afbeeldingen in het forum kan krijgen lol. Als ik dat weet kan ik je screenshots laten zien waar de opties zitten.

2020-08-02_7-24-28.jpg

• @Drabslab @Gil-Yoder Dank voor jullie antwoorden haha. Maar ik zoek eigenlijk naar de mogelijkheid om vanuit de mobile app dit te kunnen. Op de desktop drag & drop kende ik, maar niet hoe ik via een smartphone en dus vanuit de MRA app naar forum dit kan doen. Weten jullie dat? Via de afbeelding optie in het edit veld van het bericht wordt er gevraagd om img URL maar er lijkt geen upload vanuit bestandsbeheer ofzo te zijn in mobile app.

Edit: Verdomd!!! @Gil-Yoder, op basis van jouw antwoord swipete ik de icon bar naar links en daar verschijnt ineens de upload functie. LOL! Wat een kneus ben ik zeg. Laat mijn baas dit niet lezen...

• @MarcM Zie hieronder een volgorde van het aanpassen van het startpunt van alleen de navigatie in de MRA Navigation App, en Dus niet MRA App.

Route open in MRA Nav:
    Screenshot_20200802-161750.jpg

Route instellingen openen in MRA Nav:
    Screenshot_20200801-213954__01.jpg

Navigatie vertrekpunt aanpassen in MRA Nav:
    Screenshot_20200801-214009.jpg

Als je nu de navigatie start via de grote Navigatie Pijl navigeer de app volgens huidige aangepaste instelling. Bij het opnieuw opstarten van Nav of deze route zou het vetrekpunt weer standaard op "Begin van de route" moeten staan.

• @StefanHummelink Waar zit deze
    knop 'Dichtsbijzijnde routepunt' in de IOS app?

• @Ge-Bo Helaas heb ik geen kennis van de IOS app aangezien ik zelf een android gebruiker bent zoals je ziet ๐Ÿ™‚.

Log in to reply

Ambassadors
Want to participate in the MyRoute-app community, get recognized and grab cool rewards? Perhaps you'd like to become a MRA Ambassador.
ACTIVE USERS
POPULAR TOPICS MY GROUPS