mijn ervaringen van afgelopen week in de Pyreneeën
-
Ik vergelijk, maar met de oude navigation app.
- Hij lijkt meer moeite te hebben om de plaats goed te bepalen. loopt een paar 100 meter achter de motor aan. In steden lastig omdat je instructie krijgt voor een kruispunt die je al verlaten hebt. In de bergen lastig omdat je wil weten hoe scherp de bocht naar rechts is en je op het scherm net de bocht naar links aansnijd die je al gehad hebt.. Soms komt ie ook weer bij, Ook ben ik volgens het scherm vaak honderden meters van de weg verwijderd. In de huidige navigation, is ie altijd precies goed.
- de gesproken instructie is voor mij in de oude app veel beter. Gewoon rechtdoor; links af; rechtsaf; en dergeljike. in de nieuwe app al die spaanse straatnamen die eindeloos herhaald worden. Erg verwarrend. oude stem was ok aangenamer om te horen.
- een keer tijdens het rijden stopte de app. net in een gebied zonder dataontvangst. Dan kan de route dus gewoon niet opnieuw geladen worden. Is er een mogelijkheid om de route ook in je telefoon voor offline gebruik te laden? Net als de kaarten dus.
- Ik moet nu akkoord geven om online de route te laden en bij gebrek aan dataverbinding de offline kaarten te gebruiken. Van mij mag de app dat gewoon doen zonder vragen. Zie daar geen reden om daar toestemming voor te moeten geven.
- Net bv viapunt 5 gehad . geeft vervolgens de
omschrijving van viapunt 8 van 11 weer, terwijl 6 en 7 ook viapunten zijn. Na een aantal minuten wordt uiteindelijk toch 6 getoond. - zoals in punt 1 aangegeven, lijkt de satelliet ontvangst niet optimaal. Wanneer je op en dergelijk moment een viapunt passeert, wordt die niet als gepasseerd herkend, en gaat ie je dus constant daarnaar terug st uren. Je moet hem dan handmatig overslaan.
- het overslaan van routepunten gaat in de oude versie veel makkelijker en sneller als je er een aantal moet overslaan. Je kan niet bladeren naar je volgende punt.
Tot zover mijn ervaringen. Vergeef mij als er al een aantal problemen opgelost zijn, omdat ik zojuist pas ontdekte dat een nieuwe versies niet automatisch worden gedownload.
Kees Kielen
-
@C-A-Kielen het overslaan van routepunten vind ik wel verbeterd, al moet je er wel even voor stoppen. Je kunt dan het gewenste routepunt ingedrukt houden waarbij hij vraagt om vanaf dat punt verder te navigeren.
-
-
bekend probleem waar aan gewerkt wordt
-
ik vind de gesproken instructie juist veel beter. In de oude app werden vaak meerdere woorden tegelijkertijd uitgesproken. Aangenaam is een kwestie van smaak denk ik. Volgens mij wil MRA wel nog stemkeuzes toevoegen. We zullen zien.
-
Als je een route aanklikt in de app, kun je met het download symbool (pijltje naar beneden met liggend streepje) de route downloaden. Scroll daarvoor helemaal naar beneden en kies "Offline beschikbaar maken" en klik "download". Je vindt ze vervolgens terug bij de optie downloads in je profiel. Een methode die waarschijnlijk nog wel wijzigt voor live (hoop ik )
-
mee eens
-
geen idee
-
Ik heb het nog niet meegemaakt dat een viapunt die gewoon op de weg staat gemist wordt. Staan die viapunten wel voldoende OP de weg, of er iets naast?
-
grappig dat je dat zegt. Je bent de enige die dat vindt denk ik In de oude App moest je eindeloos blijven klikken tot je de juiste WP voor had. In de nieuwe app kun je elk willekeurig WP lang-aanklikken om vanaf daar verder te navigeren.
-
-
@Con-Hennekens In de "oude" Navigation app zit er verschil in de Android en IPhone versie. Bij de Android versie moet je inderdaad elk routepunt aanklikken en overslaan. In de IPhone versie kon je aangeven tot en met welk routepunt je wilt overslaan.
In de nieuwe Navigation klik je gewoon een routepunt en houd deze wat langer vast. Er komt dan de vraag of je de vorige punten wilt overslaan -
@C-A-Kielen Dank voor de feedback!
Het antwoord van @Con-Hennekens sluit ik me volledig bij aan.
Ik vul graag nog wat aan.3: Komende update maakt dit allemaal net wat makkelijker
4: Dit is iets wat we inderdaad kunnen wijzigen
5: We hebben hier meer signalen over gehad en zijn het aan het onderzoeken
6: Dat kan inderdaad gebeuren. Als het viapunt niet realistisch haalbaar is (op de weg staat) of je hebt tijdelijk geen ontvangst dan kan het zijn dat het punt niet gemarkeerd wordt als gepasseerdNogmaals dank!
-
Een aanvulling van vandaag met de nieuwste versie:
2 min na vertrek de app stelde voor routepunt 2 ver te slaan dat 25 km verderop lag. Ik heb geweigerd. na het tanken kreeg ik de melding dat routepunt 2 was overgeslagen. Na 45 minuten had ie intussen alle punten overgeslagen, en ging rechtstreeks naar het eindpunt. Ik was niet zo slim om te bedenken dat ik het overslaan uit kon zetten. IK ben met de oude navigation verder gegaan. -
@C-A-Kielen De berekening die bepaalt of punten automatisch worden overgeslagen wordt enkel gestart bij een herberekening.
Was je heel anders aan het rijden / had je veel herberekeningen? We hebben iets nodig om zoiets te onderzoeken.
Het delen van je route en eventueel tracklog zou heel erg helpen! -
@Corjan-Meijerink Perfect dank voor de snelle reactie. Wat dom dat ik dat niet wist van dat downloaden van de route. knop staat er levensgroot. Perfect dat de optie er is. Ook dat vasthouden van het punt om het over te slaan had ik gelezen, maar vergeten te gebruiken. Werkt inderdaad perfect. Ik ben heel blij met de beschrijving van de via punten. op het scherm. Meestal was ik in de oude app vergeten waarom ik daar langs wilde rijden.
-
een paar aanvullingen en vragen van mijn kant
- Ik ervaar hetzlefde probleem. Op een N weg vanmorgen van A naar B dacht to app op het ene moment op de linker en het volgende moment op de rechter (tegenovergestelde rijrichting) te zitten waardoor hij ging herberekenen, om vervolgens achterstevoren weer op de linker baan terug te keren.
Je ziet de pijl ook vaker even stil staan en de grijze route onder de pijl vandaan komen vooruit, om vervolgens de kaart en pijl weer opnieuw te centreren. Dit zorgt voor een heel onrustige weergave. - Als ik in mijn beta app de route wil downloaden komt er een nieuw venstertje met de naam "Deel of open" met de opties [Deel] en [Open]. Met beide opties krijg ik een aantal apps om te kiezen maar downloaden kan niet. Ook niet via de door jou aangegeven optie offline beschikbaar maken. Uiteindelijk heb ik de route gedeeld naar mijn eigen email adres waarna ik hem wel als bijlage uit de mail kon downloaden. Ik wil namelijk het download bestand lokaal in mijn downloads folder hebben op mijn telefoon om het .GPX bestand via een OTG kabel naar mijn Garmin over te zetten. Kan dat?
Verder snap ik de reden nog niet helemaal waarom in MyRoute-App ik in verschillende UI;s terecht kom.
a: via klik pad : Hamburger menu > Routes krijg ik de mappen in een nieuw overzicht te zien en kan ik de routes openen dan wel bewerken. Via bewerken kom ik in de bekende UI terecht.
b: via klik pad : Hamburger menu > Routelab > Routes krijg ik de mappen in het oude bekende overzicht te zien en kan ik de routes openen dan wel bewerken in de bekende UI.Misschien ben ik de enige maar het is irritant dat de terug toets van de telefoon binnen android je terug stuurt naar het hamburger menu (3 horizontale streepjes) en niet een stapje terug waar je vandaan kwam. Een stapje terug is de standaard reactie in de meeste app en het gebeurd mijn regelmatig dat ik vervolgens weer naar de routes, mappen en de betreffende route moet selecteren om verder te kunnen. Ook binnen de route bewerken vanuit een menu ben wordt je direct terug gegooid naar het begin menu.
Is het mogelijk om de kaarten types te wijzigen zoals in het beginscherm? Als ik een route laad heb ik namelijk altijd hetzelfde kaart type, onafhankelijk van het gekozen kaart type in het beginscherm. Wat is de functie om een ander kaart type te kunnen kiezen in het beginscherm als je verderop toch altijd dezelfde gepresenteerd krijgt?
Voor de rest een hele mooie vooruitgang.
GoGoGO - Ik ervaar hetzlefde probleem. Op een N weg vanmorgen van A naar B dacht to app op het ene moment op de linker en het volgende moment op de rechter (tegenovergestelde rijrichting) te zitten waardoor hij ging herberekenen, om vervolgens achterstevoren weer op de linker baan terug te keren.
-
@RwinRT, Wat betreft 2. lijkt het erop dat je de "delen" functioe gebruikt, en niet de download functie. Vanuit het homescreen:
- enter hambergermenu
- kies "routes"
- kies de route die je wil downloaden
- druk "download"
- scroll helemaal naar beneden naar "offline beschikbaar maken"
- klik download
verder:
a. "routes" brengt je naar Navigation Next, en laat je jouw routes of die va vrienden etc zien in de "nieuwe stijl" en om je navigatie te starten.
b. "route-lab" brengt je middels een embedded browser-windows naar alle functies van de website.Ik snap je verwarring. Als Next klaar is, zal er waarschijnlijk nog wel behoorlijk gesleuteld worden aan de Mobile App functies (die gratis zijn).
Net als jij vind ik dat de "terug knop" in Android vaak (meestal?) niet het resultaat geeft wat je verwacht inderdaad,
-
@Corjan-Meijerink
Ik denk dat ik er achter ben mbt tot de herberekeningen. Ja de route werd veelvuldig herberekend. Niet omdat ik van de route afweek, maar omdat de slechte satelliet plaatsbepaling iedere keer dacht dat ik dat wel deed. Vandaag wat extra tussenpunten ingevoegd en een keer expres van de route afgeweken als test. Echter de satelliet plaatsbepaling was vandaag echt prima. Waarom nu ineens wel goed?? Geen idee. Liep niet achter en ging niet rechdoor als ik afsloeg. Dus behoudens een keer met opzet, geen herberekeningen vandaag. Er is niet één keer een routepunt overgeslagen. Behoudens veel regen en een gebroken koppelingkabel verliep de tocht prima. Je zal dan ook denk ik niet veel hebben aan de route en de track.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7448839?mode=share
https://www.myrouteapp.com/track/open/473493
Als ik niet meer reageer is dat omdat ik dan tegen een "forbidden" aanloop. Blijkbaar is het aantal posts beperktKees
-
@C-A-Kielen dank voor het delen.
Over dat “forbidden” - er is geen limiet. Soms doet het forum een beetje gek. Het helpt dan om andere tabbladen waar het forum open staat te sluiten en de enige die nog open is ff te herladen -
@Con-Hennekens
Dankjewel voor de reacties en uitleg voor a. en b. Met die achtergrondgedachte is het nu een stuk helderder.
Voor het downloaden van een route deed en doe ik het precies zoals jij zegt. Ik kan alleen het bestand niet terug vinden in mijn downloads folder in android, wel in mijn profiel in MRA in de downloads. -
@RwinRT Een offline beschikbaar gemaakte route zal niet in je downloads folder op Android terecht komen - dit is een type bestand waar je niks mee kan.
Indien je er voor kiest om het bestand als bijvoorbeeld gpx (of elke andere optie, maar niet "offline beschikbaar") te downloaden, dan zal deze wel in je Android downloads folder zichtbaar zijn
-
@Corjan-Meijerink Klopt idd wat je zegt.... . De verwarring ontstaat doordat er een popup komt om te delen. als je die negeert en weg klikt staat het bestand inderdaad wel in de download folder. Hoe simpel kan het leven zijn
OPGELOST en nu niet meer vergeten -
@RwinRT Hahaha, super! In de komende update zitten trouwens wel wat verbeteringen omtrent dit proces om de "downloads" pagina wat beter vindbaar te maken.
-
gisteren weer gereden door de sneeuw dit keer. Maar goed, wat opviel:
voor komende rotonde waren er 6 aankondigingen om de 2e afslag te nemen. bij resp 3 km , 2 km, 1 km, 700m, 350m en bij de rotonde zelf. Ik vond dat wat veel. Dit is overigens niet consequent, want bij een volgende rotonde was de 350m door 400 vervangen.
Verder een dag gereden zonder het overslaan van routepunten, maar gisteren weer eentje op 25km afstand waarnaar ik op weg was, en eentje die iets minder goed geplaatst was. Die laatste zou in de oude versie gewoon zijn gepasseerd.
Punten aanwijzen die moeten worden overgeslagen werkt echt perfect. -
@C-A-Kielen mooi!