Volgorde van routes

• routes.jpeg

Hi Ik ben nieuwe gebruiker en ben routes aan het maken maar ik krijg ze niet mooi op volgorde van dag 1,2,3,4, etc ...zie foto; eerste route is 9, 8, 7, 5, 4. 34, 33, 32, 30, 3 .... beetje rommeltje. Weet iemand hoe ik dit op de juiste volgorde krijg, of hoe ik voorkom dat deze dagen door elkaar heenlopen? Ik werk ook nog met juiste dagen in kalender en start tijden ed.

Dank
    Frank

• Instructor

Hallo Frank,

Er zijn verschillende manieren, ik gebruik verschillende door elkaar en wel de volgende:
    In de Routeplanner gebruik ik D01 of R01, altijd 2 cijfers, want anders krijg je bij meer dan 10 routes R1, R11 ipv R01, R02.

Als ik een dag route daadwerkelijk ga rijden, haal ik de R01 of D01 vanaf en dan gebruik ik alleen de naam.
    Als ik meerdere dagen ga rijden, vervang ik de D01 of R01 door: mm-dd, dan krijg ik dus bijvoorbeeld:
    05-27 Naar Vianden
    05-28 Rondrit Vianden
    05-29 Vianden Baiersbronn

Zo staan ze dan ook mooi gesorteerd in mijn Zumo

• De methode van Hans werkt voor het sorteren van routes op datum volgorde.
    Ik denk dat je de routes opvolgend genummerd hebt. In dat geval kun je beter 01, 02, 03 enz. gebruiken.
    Als je dan op <Naam> klinkt, bovenaan de kolom met de titels, dan sorteer je de lijst. Oplopend of aflopend. Eén of twee keer klikken. En dat werkt natuurlijk ook als je datums gebruikt hebt.

• @Frank-Hoffmans Hoi, Uw "fout" is dat je de routes nummert zoals ieder normaal mens dat doet, met andere woorden je beginet met "1".

Een pompetuter is niet zo clever, die ordent gewoon bit per bit, dus volgens dat ding heb je eerst 1, dan 10, 100 en dan 2 en dit gewoon omdat 10 en 100 beide met 1 beginnen.

Meest veilige oplossing is een YY-mm-dd(jaar-maand-dag) nummering te nemen zoals 21-04-04

🙂

Log in to reply

Ambassadors
Want to participate in the MyRoute-app community, get recognized and grab cool rewards? Perhaps you'd like to become a MRA Ambassador.
ACTIVE USERS
POPULAR TOPICS
MY GROUPS